onsdag 14 januari 2009

Spöken, hustomte eller creepy grannar??

06.30 i morse. Hanna har duschat och jag halvsover. Plötsligt skriker Hanna: "SILLEN?!" Jag vaknar med ett ryck och undrar vad jag gjort för fel. Jag säger yrvaket: "Vad??"
Hanna: Varför ligger pincetten i badrumsskåpet??
En rysning går genom min kropp och jag flyger upp ur sängen. Detta är obehagligt..

För att ni ska förstå vår reaktion på denna, i vanliga fall, normala företeelse så måste ni få lite historia. I går eftermiddag när jag kom till Hanna var jag i stort behov av en pincett. Jag letade i badrumsskåpet, men ville inte rota för mycket eftersom Hanna inte var hemma än. Så när hon kom hem frågade jag henne och hon sa att den låg i badrumsskåpet, vilket den ju inte gjorde, jag hade ju redan tittat. Det slutade med att vi letade igenom hela skåpet, lyfte på allt och tittade på golvet, vid tvättmaskinen, till och med I tvättmaskinen. Den var ingenstanns, jag fick helt enkelt fortsätta ha onoppade ögonbryn.

Så i morse efter Hanna hade duschat, öppnar hon badrumsskåpet. Och det första hon ser är.. just det: PINCETTEN! På hyllan, i ögonhöjd, i mitten, längst fram.. Hur är detta möjligt??
Vi förstår det inte. Jag har funderat på detta hela dagen. Jag blir inte klok på det! Antingen spökar det, eller så har vi en hustomte, eller så har nån granne kopierat Hannas nyckel och smugit sig in i natt och lagt tillbaka en pincett som personen i fråga har varit inne och tagit nångång mellan 23.30 i måndagskväll och 05.45 i morse.. Vad fan har hänt??
/Sill

Inga kommentarer: