tisdag 18 november 2008

The Doctors...

Nu ska jag lära er saker igen:

Tonåringar behöver nio timmars sömn varje natt. Får de inte det kan det påverka resten av deras liv. Tyvärr så missade jag hur.

Det finns en ny teknisk apparat mot stamning.
Det är ett mycket rörande inslag om en tjej som lider av grov stamning. Jag tycker synd om henne.
Stamning beror på att man har för mycket av ämnet dopamin i Brocas centrum, som formar orden, och ett annat centrum som gjorde något annat med orden. Om man miskar dopaminet i dessa centrum så kan man delvis, eller helt bli av med stamningen.
Snart ska de testa den nya apparaten på tjejen från inslaget.

Men det är reklam...

Eleni kom hem oskadd. Hon hade stött på en god vän till oss båda på vägen hem.
Eleni lär ju uppskatta mina ryck jag får. Jag genomgår en period av städnoja just nu. Badrummet är skinande rent, köket fick sig en ordentlig städning och rensning igår. Till och med mitt rum har varit städat i över en vecka nu. Jag springer omkring med sopborsten stup i kvarten och sopar upp varenda liten smula jag hittar.
Malin/Junior har åkt till Indien och är borta till jul.

Nu börjar det igen...

Apparaten funkade jättebra för henne.
Den går till så att hon hör sig själv prata i sitt öra samtidigt som hon pratar. För henne blir det som att det är en som pratar samtidigt som henne, i kör. Vilket underlättar stamningen.
Hon fick apparaten.

Nu är det frågestund...

Hur får man sina barn att äta mer hälsosamt?
Skär grönsaker i roliga former, gör nyttiga dipper att dippa de roliga grönsakerna i.
Låt barnen vara med och välja ut grönsakerna i affären.

Vad menas med högt blodtryckt? Vad gör man?
Dra ner på saltet och fett.
Träna, sluta röka.

(Hur korkade är amerikaner egentligen?!)

99% av all farlig strålning från solen går in genom ögonen. Använd solglasögon!!

Rynkor skapas av att muskler i ansiktet drar ihop sig.
GFX är en väg att gå för att undvika rynkor. Man sprutar in ett medel som skadar nerven, som skickar signaler till muskeln. Utan signaler från nerven kan muskeln inte längre dra ihop sig. Det här ska vara mer skonsamt mot ansiktet än Botox.

Det heter tydligen rynkreducering.

Efter reklamen ska det handla om Botox...

Jag har upptäckt att det finns en Ultimate Fighting-dokusåpa. Jag skämtar inte. Den går på TV4 Sport. De bor i ett hus tillsammans, de tränar och varje avsnitt innehåller matcher de tävlande emellan. I något avsnitt blev det slagsmål i huset, de puttade ner varandra i poolen. Jag har bara zappat förbi detta program, men någon gång ska jag ta mig en ordentlig titt. Man måste bara ha rätt sinnesstämning för att kunna koncentrera sig på fenomenet Ultimate Fighting.

Med Botox injecerar man ett ämne direkt in i muskeln som man inte vill ska dra ihop sig. Det håller i ungefär 3-4månader. Blir något ojämnt, eller om man inte blir riktigt nöjd och vill finjustera lite så kan man göra det efter bara några dagar. Vilket man inte kan med GFX. GFX varar även längre.
Ett tips är att man ska använda sig av ett bra Botox-märke...

Att sova på rygg är förebyggande mot rynkor. Det är den enda sovställning som inte orsakar rynkor.

Det var dagens lektion.
Slut för idag, tack för idag!!

//Er lärare i allvetande: Popo

3 kommentarer:

Den heliga trion sa...

har du tittat på doctors?! tack för all relevant info du! puss från sillidill

Anonym sa...

Jag tittar på Doctors varje dag jag kan. Det är intressant, oftast...

Mala sa...

Dags för mig att börja sova på rygg då för vi vet ju vem jag brås på...