tisdag 21 oktober 2008

Samtal med Pappa

Pappa: Vad hette den där båten som åkte på ett isberg?
Jag: Va?
Pappa: Du vet, den där kändaste..
Anna: (med eftertänksamhet) Titanic?!
Pappa: Ja, just det..
Anna: Du är ju störd

Det är alltid lika spännade att prata med gubben..

Pappa: Hur skulle du översätta Why do you come here looking like that?
Jag: Vadå? Direktöversatt eller, annars beror det ju på sammanhanget..
Pappa: Men säg snabbt.
Jag: Varför kommer du hit och ser ut så där..
Pappa: Kan man inte säga Varför kommer du hit och tittar på det där viset?
Jag: ...
Pappa: Hehehehe

Dessa två meningsutbyten skedde under loppet av typ en kvart. Han upphör aldrig att förvåna, min far..

Och av någon anledning har hans dator fått för sig att internet ska ha jättestor text på allt. Jag tror att den är ute efter att håna mig för att jag är synskadad..
/Sill

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tror inte att det är datorn som hånar. Jag tror att det är din far som börjar bli gammal och inte kan se liten text längre...