lördag 20 september 2008

Ett tips:

Om ni någon gång skulle läsa ett inlägg i denna blogg och inte vara säker på vem av oss som skrivit det, så kan ni tänka på följande: Jag skriver i stort sett bara om sport. Sill skriver om sig själv och sitt liv. Och Hanna ger alla en match i sina inlägg genom att slänga om bokstäverna i väldigt många ord. Svårare än så är det inte!

Nu till sport:
Det är spansk fotboll på TV. Ett lag möter ett annat lag, det står 0-0 efter första halvlek.
Det har varit en massa hockey idag. Många lag har vunnit, lika många har förlorat och vissa har fått oavgjort.
Det har varit annan fotboll idag också. Även där finns det lika många vinnande lag som förlorande, och säkert några oavgjorda.
Europa leder över USA i golf.

Det var lite lustigt. Jag var uppe i Lule idag och jobbade på matchen Luleå-Skellefteå (Ishockey). Jag och mina arbetskamrater för dagen konstaterade att det var lite underligt att det inte var fullsatt. Det är lördag, samt att detta norrlandsderby är lite av en hatmatch.
Jag kommer hem och läser om matchen på text-TV. Då har matchvinnaren Johan Harju sagt: "Grymt tryck nu med fullsatt och derby." Syftar han på den matchen jag jobbade på? Eller har han en annan match i sitt huvud? Det var långt ifrån fullsatt lilla gubben.
Tydligen så yttrande han detta i våran sändning. Folk tror att man som ljudtekniker ska lyssna på vad folk säger i TV-rutan. Men nej, så är inte fallet. Så länge jag har koll på ljudnivåerna så är alla nöjda och glada. Jag får inte betalt för att lyssna på orden, därför läser jag dem på text-TV.

Nu har det blivit ett mål i den spanska fotbollsmatchen på TV.
Luleå vann förresten med 3-2.

// Posie

1 kommentar:

Anonym sa...

jag tror att Harju behöver glasögon