torsdag 18 september 2008

Senaste nytt från min sportvärld:

Under kvällen ägnade jag mig åt två timmars Beach volley-spelande. Ni läste rätt, jag rörde på mig.
Jag startade med tre serve-ess, jag är grym på att serva. Serve är också det enda jag är bra på inom den sporten. Ju längre tiden gick så blev jag bättre och bättre på resten. Under den andra timmen åkte bollen till och med i rätt riktning efter mina slag, oftast. Under en period körde de "Döda Anna(jag) med bollen". Inte avsiktligt, tror jag, jag lyckades bara vara där bollen var hela tiden. Eftersom Junior inte var med så klarade mitt huvud sig från bollen, annars är hon rätt bra på att misshandla mitt stackars huvud med bollen.
Roligt var det. I den sista matchen, av många, så fick jag äntligen vinna! Nu har jag sand i skavsåret, och en lila tumme.

I fredags vann lag Poa två matcher i baseball(Wii), fyra tennismatcher samt tre boxningsmatcher. Sen var jag rätt slut. Att spela Wii Sports är ingen lek.
I lördags sprang jag omkring på travbanan i Skellefte och fruktade för mitt liv(jag är rädd för hästar). Hästarna sprang runt, runt och tolv hästar borde ha vunnit under dagen.
På söndagen spelade Gif Sundsvall fotboll, för första gången på mycket länge spelade de till och med bra. De fick 1-1 mot...ett annat lag (jag har glömt vilka de mötte). Giffarna klättrade upp på kvalplats i tabellen och jag fick lön för deras möda!

Imorrn (torsdag) drar min hockeysäsong igång. Nu är slappandet över!
Det är även CSI New York och jag borde sova.


//En snart rikare Po

1 kommentar:

Anonym sa...

Giffarna mötte Elfsborg