lördag 6 september 2008

"Matt does'nt like to be hit"

Jag tittar på Ultimate Fighting Championship igen. Fråga mig inte varför.
Det handlar om någon kille vid namn Matt. Matt tycker inte om att bli slagen säger de när hans vänner berättar om honom. Då dyker ju den oundvikliga frågan upp i huvudet: Varför håller Matt på med Ultimate Fighting om han inte tycker om att bli slagen? Självdestruktiv? En aning...
Jag tror att Matt kan vara döv, det är i alla fall en kille som pratar som är döv. Jag är inte så inne i programmet.
På Text-TV stod det att det skulle vara poker på TV4-sport, men så var det Ultimate Fighting, och jag fastnade. Det är en sport som är rätt så motbjudande, men samtidigt så fascinerar den mig. Fascinationen ligger nog mest i att jag varje gång (jag har sett en hel match) funderar på hur de fungerar ute i det vanliga livet. Deras hjärnor lär ju vara rejält mörbultade, och deras organ. Någonting är ju fel innan de börjar, eftersom de börjar med det.

Håller inte V på med sånt?

Matt är döv, och han har tydligen en otrolig livshistoria.
Matt kastar däck på sin fritid.


// Sportskribenten Po

Inga kommentarer: